Wat doe ik?

Herken je dit?

  • Je kind is niet meer zo vrolijk als dat het altijd was
  • Je kind last heeft van faalangst
  • Je moet steeds vaker even op school komen voor een kort gesprekje
  • Je kind wordt steeds stiller en vertelt thuis niet zoveel meer
  • Je kind klaagt over buikpijn en niet meer naar school willen
  • Je kind geeft vaak aan ‘ik kan het niet’

En zou je graag een kind hebben dat

  • zich weer lekker voelt
  • niet meer zoveel buikpijn heeft
  • het weer leuk vindt om naar school te gaan
  • vol zelfvertrouwen zit
  • en daardoor ook weer beter gaat presteren op school?

Dat kan!

 

Het eerste wat je doet is: pak de telefoon en bel voor een gratis kennismakingsgesprek. Als jullie vervolgens met mij aan de slag willen, dan volgt een intake. Hier is je kind bij. Want het draait om hem/haar. En ik wil graag weten wat jou kind zelf ervaart, en wat het wil veranderen.

Daarna ga we aan de slag. We maken vijf afspraken. Daarna volgt een oudergesprek. In dat gesprek bespreken we de voortgang en of alle neuzen nog dezelfde kant op staan. Meestal volgen daarna weer vijf sessies met aansluitend een oudergesprek.

Wat gaan we dan doen?

Wat we gaan doen, kan ik vooraf niet dichttimmeren. Want alles wat we doen, is afhankelijk van jullie vraag. Maar elk kind krijgt bij mij te maken met spelletjes, heel veel bewegen en allerlei andere dingen die mij inzicht geven in het probleem achter het leerprobleem en waarvan ik weet dat ze een positieve uitwerking hebben op de zogenaamde leervoorwaarden. Plezier staat voorop. En stiekem zijn we dan tegelijkertijd al heel hard aan het werk. De basis moet namelijk eerst goed zijn voordat je kind kan gaan leren.

Wat betekent dat dan concreet?

Ik kijk enerzijds naar de oogsamenwerking en eventuele nog niet geïntegreerde reflexen. Anderzijds onderzoek ik de eigenwaarde en de wensen en verlangens van je kind. En dat is de basis waarmee we aan de slag gaan.

Afhankelijk van het leerprobleem en van mijn bevindingen ligt de focus vervolgens op het spelenderwijs werken aan ofwel het lees- ofwel het rekenprobleem. Er wordt dus heel hard geoefend, maar niet op de manier zoals je kind op school en thuis gewend is. Dat maakt het heel leuk, anders en vooral heel effectief.

Spreekt deze werkwijze aan? Neem dan contact met mij op via het contactformulier om een kennismakingsgesprek te plannen. Ik vertel je dan graag meer over mijn manier van werken en wat ik voor jullie kind kan betekenen.